یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ساختار و سازمان جدید نیروی زمینی به تصویب ارتش رسیده و برای تصویب نهایی خدمت فرماندهی کل قوا ارسال شده است.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم بزرگداشت یازدهمین سالگرد شهادت امیرسپهبد صیاد شیرازی که صبح روز شنبه در محل ستاد کل ارتش برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چون نیروی زمینی برای جنگ‌های کلاسیک طراحی شده بود و شاید این قابلیت و توانایی را نداشت که در عرصه‌های رزم ناهم تراز آن طور که شایسته است موفق باشد، طی سالهای اخیر در ساختار و سازمان و هم در تجهیزات نیروی زمینی تغییراتی داریم و نیروی زمینی را برای حضور در نبردهای نامتقارن آماده کردیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ساختار و سازمان جدید نیروی زمینی به تصویب ارتش رسیده و برای تصویب نهایی خدمت فرماندهی کل قوا ارسال شده است.
وی افزود: قابلیت انعطاف، سرعت و تحرک که پاسخگویی رزم ناهم تراز است از ویژگی‌های این ساختار جدید است.

پوردستان در ادامه سخنانش تصریح کرد: سلاح‌های جدیدی متناسب با رزم ناهم تراز تعریف کردیم که برای مثال در بعد پدافند هوایی چه سلاح‌هایی مورد نیاز است و یا برای مقابله با تجهیزات زره‌ای چه تجهیزاتی می‌خواهیم و یا چه نوع تانکی برای رزم‌های آینده نیاز داریم.

پوردستان با بیان اینکه برخی از این سلاح‌ها در نیروی زمینی ساخته شده و برخی هم با پشتیبانی صنایع داخلی تولید شده است، گفت: از جمله سلاح‌هایی که تولید شده و مورد استفاده هم قرار گرفته، سلاح‌های کامپوزیتی است. همچنین انواع سلاح‌های جنگ الکترونیکی هم تولید شده است.

وی افزود: یک سری سلاح‌های جدید هم طراحی شده که به زودی ساخته خواهد شد و در اختیار یگان‌ها قرار خواهد گرفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه تصریح کرد: در سال 89 جلوه‌های ویژه‌ای از نیروی زمینی را به مردم ارائه خواهیم کرد.

پوردستان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تهدیدات اخیر آمریکا علیه ایران گفت: این تهدیدات، تهدیداتی نظری است و بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: نیروی‌های آمریکایی که وارد منطقه شده‌اند احساس کردند می‌توانند سیادت خود را بر منطقه تثبیت کنند اما پس از مدتی فهمیدند راهکار نظامی در تکیه بر سلاح‌های پیشرفته، پاسخگوی مأموریتشان نیست و اگر شرایط به درستی رصد شود می‌بینیم که آمریکاییها و نیروهای فرامنطقه‌ای هم در افغانستان و هم در عراق در یک باتلاق عظیم فرو رفته‌اند که امکان بیرون آمدن ندارند.

کد خبر 104802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز